Recent Post

Wednesday, August 05, 2015

Siti Nurhaliza Rakam Lagu Tamil Yang Berjudul "Nenje Ezhu"


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Buat kamu peminat penyanyi tanah air yang popular di Malaysia ini, pasti teruja mendengar perkhabaran ini, terutama sekali buat peminat dari kaum India. Siti Nurhaliza kini merakam lagu Tamil yang berjudul "Nenzhe Ezhu" yang bermaksud "Bangkitkan Semangat".

Penyanyi yang kini berusia 36 tahun ini menggunakan khidmat komposer terkenal dunia iaitu, A.R Rahman untuk International Super Star merupakan sebuah program dari Astro yang terbaru Astro Ulagam di Saluran 231.

Setelah berkecimpung selama dua dekad didalam industri hiburan tanah air, merakam lagu Tamil adalah merupakan pengalaman yang baru bagi beliau.

"Saya adalah peminat bagi hasil kerja beliau (A.R Rahman) dan selalu berharap dapat berkerja bersamanya, sama ada untuk album atau lagu", ujar Siti Nurhaliza.

Tambah Siti lagi, "Sewaktu diberitahu bahawa saya akan berkerja dengannya, saya berasa seperti bulan jatuh ke riba". Siti juga tidak menafikan bahawa dia turut merasai seperti tidak cukup bagus untuk merakam lagu untuk Rahman. Walau bagaimanapun, peluang ini tidak datang selalu, Siti turut merasakan kesanggupannya menyahut cabaran ini.

"Proses rakaman berjalan dengan lancar dan produser sangat berpuas hati dengan intonasi saya. Saya telah berlatih intonasi Tamil dan ianya merupakan sebuah cabaran yang baru  dan saya menyukainya. Perkara ini merupakan penghormatan kepada saya untuk menyanyikan hasil kerja A.R Rahman untuk International Superstars", akhiri Siti Nurhaliza.

Melalui akaun Instagram miliknya, Siti berkongsi sebalik tabir bagi rakaman lagu tersebut. Video dibawah adalah sebuah video dari Astro Awani yang turut menyiarkan sebalik tabir rakaman Nenje Ezhu.


Selepas memuatnaikkan video terbabit semalam di Instagram, ramai netizen menunjukkan penghargaan atas usaha Siti.

A.R Rahman merupakan seorang penyanyi dari Chennai bukanlah lagi asing di peringkat antarabangsa dan kredibilitinya sebagai artis mendapat banyak penghargaan.

Rahman pernah memenangi Oscar bagi hasil kerjanya iaitu Slumdog Millionaire, pada Academy Awards yang ke-81.



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *