Recent Post

Saturday, October 17, 2015

Tengku Mahaleel dijangka letak jawatan Presiden BAM esok

Kesihatan Tengku Mahaleel tidak begitu mengizinkan dan berikutan itu, besar kemungkinan memilih melepaskan jawatan itu walaupun tempohnya hanya akan berakhir pada 2017.
Read more ...

TAK KONGSI GAMBAR ANAK - LISA SURIHANI DIPERTIKAIKAN OLEH PENGIKUTNYA

Baru-baru ini, ada salah seorang dari pengikut Lisa Surihani telah mempertikai tindakan aktres tersebut yang tidak berkongsi gambar bayi sulungnya di laman sosial tersebut.

Pengikut tersebut yang menggunakan nama samara 'kupu__kupu' telah meninggalkan komen "mana gambar anak you.. langsung tak tunjuk. macam tak wujud pulak.. selalu orang happy nak tunjuk amanah Allah bagi."

Bagaimanapun keterujaan 'kupu__kupu' yang mahu isteri kepada pelakon dan pengarah Yusry Abdul Halim itu berkongsi foto bayi perempuan mereka, Yahaira Leanne telah disalaherti oleh pengikut lain.

Klik gambar untuk size besar

Kebanyakan mereka menegur 'kupu__kupu' dan mempertahankan hak Lisa untuk mempamerkan wajah anaknya atau tidak.< /p>

Bagaimanapun Lisa tidak memberi sebarang komen balas kepada 'kupu__kupu'. Sebelum ini, Lisa pernah memberi amaran kepada individu yang telah membuka akaun palsu yang menggunakan nama 'Yahaira Leanne'.

         ________________________

FACEBOOK - SANTAI - PAPARAZZI - NOSTALGIA - GALERI - YOUTUBE - ROMANTIKA - SEJARAH MYARTIS - INSTAGRAM - TWITTER

TwitterFacebookGoogle PlusRSS FeedEmail

Read more ...

Gambar Gadis-Gadis Sebelum Bergelar Ratu Cantik Dunia. No 2 Paling BERUBAH !

Miss World, gelaran untuk wanita yang paling cantik dari semua wanita. Kita sering melihat mereka di majalah, iklan, media sosial, tidak menafikan mereka cantik. Tetapi bagaimana pula penampilan mereka sebelum mereka memenangi Ratu Dunia? Gambar ini membuktikan bahawa keindahan alam semula jadi sentiasa pemenang. Aishwarya Rai: Miss World pageant of 1994 Zhang Zilin - Miss World 2007 Megan Young: Miss World 2013 in Bali, Indonesia

Dayana Mendoza: Miss Venezuela 2007 and Miss Universe 2008

Read more ...

'Perempuan Murahan Bolehlah, Tak Kisah Siapa Pun Boleh Tengok'

"Abi, Ummi fail exam." Susah betul nak keluarkan ayat ni. Macam nk muntahkan batu.  "Oh yeke. Takpela. So bila next study group?"  "Errr.. Nanti-nanti dululah boleh? Nak rehat."  Haha. Mak aih. Semangat waja, spontan kecewa tadi hilang. Begitulah magik sang suami. Ditahan-tahankan air yang dah bertakung di kelopak mata. Buka handphone tengok muka anak, eh tertumpah jugak empangan air mata ni. Terkenang pengorbanan dan pahit maung yang perlu diulang untuk menduduki semula ujian. Penat. Tapi anak-anak lagi penat.  Banyak berkorban, tetapi anak-anak dan suamilah yang paling terkorban. Terpaksa meminjamkan isteri dan ibu mereka kepada masyarakat. Demi menenuhi keperluan fardhu kifayah yang satu. Bukan setahun tapi 4 tahun bhai.  Yang pilih jalan professional exam pun tak mudah. Satu paper paling kurang RM3,000 - RM5,000. Tergantung nilai mata wang dunia. Gagal. Ulang lagi dengan jumlah wang sama. Nan hado?  Saya bukan ambil pakar perbidanan. Pakar Perubatan Dalaman je. Tapi, merasa tersentuh ujung pankreas ni bila dengar ada yang berkata: "Mana pergi semua doktor perempuan? Kenapa doktor lelaki yang diletak dekat labour room?"  Komen paling win "Perempuan murahan bolehlah. Tak kisah siapa-siapa pun boleh tengok. Hihi!"  Mana pergi semua doktor perempuan?  Ini ha, dekat sini sedang menabur bakti. Mendaki menara gading yang tinggi sampai keluarga sendiri pun ditelantarkan. Bercerai berai pun ada bhai. Anak autisme tapi tak perasan senah. Mendiagnosa diri sendiri dengan kanser pun ada jemah. Kenapa bersusah payah sangat? Entahlah, mungkin yang suka pukul canang isu doktor perempuan ini boleh jawab. Ramai kawan-kawan dah mengutarakan di Facebook bagaimana caranya untuk menangani kekurangan doktor perempuan. Antaranya, mempersiapkan anak-anak perempuan anda untuk menjadi doktor. Kalau ada suri rumah yang bermurah hati untuk tolong jagakan anak-anak kami sebagaimana menjaga anak mereka sendiri, pucuk dicita ulam mendatang. Kecil tapak tangan, piring parabola kami tadahkan. Bebanan ini bukan di pundak kami sahaja tetapi anda juga yang banyak bagi komen-komen bernas seperti itu. Simbiosis. Saling melengkapi. Mudah sahaja. Andai manusia boleh faham dan ambil ibrah dari konsep kitaran kehidupan haiwan yang tak ada akal, kan bagus.  Ibu-ibu hamil, banyakkan berdoa. Jangan gusar. Semoga Allah mudahkan urusan. Sentiasa berdoa agar ada rezeki doktor perempuan yang akan mengurus persalinan. Keadaan sekarang memang tidak memungkinkan untuk doktor perempuan berada 24 jam di labour room. Tapi penambahbaikan sedang dilakukan ke arah itu. Semoga zaman anak-anak kita nanti akan lebih mudah dan indah.  InshaAllah kalau saya ada anak perempuan nanti memang saya akan galakkan beliau menjadi doktor. Tapi yang jadi menantu saya nanti kena tapis saringan 7 lapisan bumi. Sebab dia kena tahan banting macam Abi dia yang sanggup beristerikan perempuan tak macam orang lain. Lain kali sebelum memulakan bicara, mohon sedikit ehsan bagi kami yang tengah berhempas pulas memenuhi fardhu kifayah demi kemaslahatan masyarakat. Dan tak payah debat pasal hukum kalau aurat mak ayah pun stuff nurse yang jaga.  "Hah, jangan cakap mak tak payung," Selamat maju jaya kepada semua masters student.  Ikhlas kan hati, saham akhirat disana. Hurrah.  Regards, Ke arah menjadi dukturrah muslimah.  Nur Jalila Mohd Ariffin

Read more ...

(Video) Langgar Pengawal Pintu, Pemandu Teksi Diarah ke Tanjung Rambutan

KUALA LUMPUR - Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini memerintahkan agar pemandu teksi yang melanggar seorang penjaga pintu Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan dihantar ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan, Ulu Kinta, Perak bagi pemeriksaan mental.

Hakim, Azman Mustapha memerintahkan pemandu teksi tersebut, S Ganesan, 44, menjalani ujian mental selepas membenarkan permohonan peguam bela, Noor Mousa Azaddin hari ini.

Ganesan mengaku tidak bersalah di atas tuduhan melakukan cubaan bunuh pengaja pintu terbabit, Mohd Azahari Yusoff dengan menggunakan teksi.

Azahari cedera di lengan kanan dalam kejadian.

Pemandu teksi terbabit didakwa melakukan kesalahan itu di Pintu Utama Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan pada jam 8.45 pagi, Isnin lalu.

Ganesan berhadapan dengan hukuman penjara 20 tahun jika disabitkan kesalahan. - Siakapkeli.my

Tempat kejadian: Hat Sultan Mizan k.lPosted by Faizal Nasution on Friday, 16 October 2015

Read more ...

Tok Pa: M'sia boleh tarik diri walaupun selepas tandatangan TPPA

Malaysia boleh menarik diri daripada Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA) tanpa dikenakan penalti, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Katanya, pilihan untuk "menarik diri" itu boleh dilakukan walaupun selepas perjanjian itu diratifikasi dan berkuat kuasa pada 2018, tetapi langkah itu akan menjadikan Malaysia "kurang kompetitif" berbanding negara-negara ahli yang lain.

"Walaupun selepas kita menandatangani, diratifikasi dan dilaksanakan pada 2018, dan kami berasa tidak selesa, kita boleh tarik balik, tidak ada masalah," katanya sambil menambah bahawa TPPA adalah perjanjian sukarela.

Oleh itu, katanya, Malaysia boleh menarik diri dan juga tidak akan dikenakan penalti jika berbuat demikian.

Mustapa menegaskan demikian kepada hadirin program #TanyaGomen di Kelana Jaya hari ini. Baca berita penuh

Sementara itu, Bernama melaporkan Mustapa berkata TPPA akan dibentangkan dan dibahaskan di Parlimen serta hanya ditandatangani sekiranya mendapat persetujuan Parlimen.

Jika ditandatangani, TPPA perlu melalui proses ratifikasi selama dua tahun yang akan melibatkan penggubalan dan pindaan undang-undang untuk diselaraskan dengan TPPA, dan jika undang-undang yang dibentang tidak dipersetujui oleh Parlimen, Malaysia boleh membatalkan perjanjian, katanya.

Mustapa juga berkata kandungan TPPA akan didedahkan kepada umum dalam tempoh beberapa minggu lagi bagi memastikan masyarakat mendapat gambaran sebenar perjanjian.

Beliau turut memberi jaminan pelaksanaan TPPA tidak akan menyebabkan kemasukan barangan bawah piawaian ke Malaysia.

"Kita ada dasar-dasar negara, kita ada SIRIM untuk memastikan barang-barang yang diimport mengikuti piawaian. Dasar-dasar ini akan diteruskan," katanya yang menambah jika perkara seumpama berlaku, ia disebabkan penguatkuasaan tidak berkesan.

Read more ...

Palestin gesa tentera antarabangsa ditempat di Timur Baitulmaqdis

PBB: Israel menolak gesaan Palestin supaya pasukan perlindungan antarabangsa dikerahkan ke Timur Baitulmaqdis untuk meredakan keganasan di Masjid Al-Aqsa.
Read more ...

Johor Ada Hak Untuk Keluar Daripada Malaysia – TMJ

Kaki Berita Online Johor Ada Hak Untuk Keluar Daripada Malaysia – TMJ Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim JOHOR BAHRU – Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim bertitah bahawa pandangannya mungkin dilihat bertujuan untuk mencetuskan sentimen kenegerian, namun sebenarnya perhatian baginda hanyalah khusus pada rakyat Johor. "Beta bakal mewarisi takhta negeri Johor dan tanggungjawab utama beta semestinya terhadap rakyat jelata. Malaysia sangat penting, tetapi negeri Johor dan JDT akan sentiasa menjadi prioriti utama beta," titah baginda. Dalam satu wawancara bersama portal berita bola sepak tempatanFourthOfficial.com, baginda bertitah: "Rakyat berhak untuk mengetahui bahawa segala masalah yang berlaku dalam negara kita pada hari ini, tiada kena-mengena dengan institusi DiRaja negeri Johor. "Selama ini, ternyata kami telah berjaya berdiri teguh atas kaki sendiri serta berdaya usaha. Malah, kami hanya menyertai Persekutuan Malaya selepas persetujuan antara dua pihak tercapai berdasarkan beberapa terma asas. "Dan jika salah satu daripada syarat tersebut dilanggar, maka kami ada hak untuk menarik diri daripada negara ini. Masyarakat di luar sana mungkin boleh menuduh beta sengaja mengeluarkan kenyataan provokasi. "Tapi pada beta, beta hanya melakukan tugas sebagai bakal Sultan negeri Johor, serta mengingatkan mereka tentang sejarah dan warisan yang ditinggalkan bumi bertuah ini," titah baginda lagi, panjang lebar. Pada Jun lalu, adinda Tunku Ismail, Tunku Idris Sultan Ibrahim telah mencetuskan kontroversi apabila baginda memuat naik tulisan berunsur amaran bahawa Johor mungkin akan menarik diri daripada Malaysia, menerusi akaun Instragram miliknya. Dalam kiriman yang kini telah dipadamkan, putera itu bertitah bahawa negeri tersebut telah bersetuju untuk menyertai Persekutuan Malaysia pada tahun 1946 dengan beberapa syarat. Ini termasuklah menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi negeri Johor, hak mutlak negeri terhadap isu air dan darat, serta kerabat negeri dibenarkan untuk mempunyai angkatan tenteranya sendiri. – MYNEWSHUB.CC
Read more ...

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *