Recent Post

Sunday, August 07, 2016

Najib PM paling tertekan di dunia, kata Rahman Dahlan


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Datuk Seri Najib Razak adalah perdana menteri yang paling tertekan di dunia, kata pengarah komunikasi strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan.

"Sejak dia memegang jawatan (pada tahun 2009), beliau menjadi perdana menteri yang paling tertekan di dunia.

"Kenapa, kerana kita mempunyai pembangkang yang tidak mahu menggunakan otak mereka. Mereka hanya menggunakan emosi.

"Ini politik yang merosakkan. Itulah sebabnya kita tertekan sepanjang masa. Tetapi, Najib bersabar, berani dan sentiasa tersenyum," katanya.

Menggunakan analogi perlawanan bola sepak, beliau berkata Najib telah menjaringkan 15-0 terhadap pesaing beliau.

Beliau memetik ahli-ahli parlimen, menteri-menteri kabinet, parti-parti komponen BN, ahli-ahli Majlis Tertinggi Umno, Umno Bahagian, sayap Umno, penjawat awam, polis, tentera malah raja-raja juga bersama Najib.

"Untuk mengalahkan Najib, mereka (pembangkang) terpaksa melakukan dakwaan berulang," katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Umno Bahagian Kepong.

"Kadang-kadang kita meminta pemain import untuk mengalahkan pemain negara kita. Ini bahaya. Jika pemain import datang, maka akan hancur," katanya.

Rahman yang juga ahli parlimen Kota Belud berkata Pemuda Umno diajar untuk mempertahankan negara dari unsur-unsur asing, tanpa mengulas lanjut.

"Kita tahu mereka (kuasa asing) mempunyai campur tangan kasar dan lembut. Jika (mereka) mahu kasar, pergi ke Mesir, Afghanistan, Syria, Lebonon, Iraq dan Iran; jika (mereka) mahu lembut, datang ke Malaysia," katanya.

"Mereka akan menggunakan rakan-rakan di mana sebahagian daripada mereka berusia lebih 90 tahun, yang harus bersara daripada politik," katanya.

Beliau kemudian meminta pengkritik Najib bersikap 'gentlement' dengan mengalahkannya dalam pemilihan parti.

"Memang benar bahawa Dr. Mahathir Mohamad, 1MDB dan Jabatan Kehakiman adalah isu-isu kepada kami, kami akan menyelesaikannya satu demi satu," katanya.

[Baca berita penuh]




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *