Recent Post

Wednesday, October 19, 2016

KDN perjelas sebab kelewatan pengeluaran pasport


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Kelewatan dalam pengeluaran pasport adalah disebabkan masalah penyesuaian penggunaan mesin cetak yang baharu, kata Kementerian Dalam Negeri.

Dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat semalam, kementeraian itu berkata kerajaan amat mementingkan kualiti pasport yang dikeluarkan kepada orang awam dan tidak akan berkompromi dari aspek tersebut.

"Pengeluaran buku Pasport Malaysia Antarabangsa versi baru yang telah dipertingkat dengan 28 ciri-ciri keselamatan oleh Jabatan Imigresen telah bermula pada Jun tahun ini.

"Dalam proses transisi tersebut, terdapat kelewatan dalam pengeluaran pasport yang disebabkan oleh masalah mesin cetak dan juga semakan yang perlu dilakukan oleh pegawai Jabatan Imigresen terhadap kualiti setiap pasport sebelum ia dikeluarkan," katanya menjawab soalan Teresa Kok Suh Sim (DAP-Seputeh).

Kok meminta kementerian itu menyatakan kos pembekalan 'simcard' oleh Iris Corporation dan Datasonic Group Berhad dalam tender terbaru mereka dan sebab kele watan pengeluaran pasport di Jabatan Imigresen.

Kementerian itu berkata kerajaan tidak mempunyai sebarang kontrak pembekalan 'simcard' oleh Iris Corporation atau Datasonic Group Berhad.

- Bernama




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *