Recent Post

Thursday, July 16, 2015

Serangan 1MDB 'cinta' buat Anwar


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?


Video oleh Lester Melanyi telah mengheret sama pemimpin pembangkang apabila mendakwa laporan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) telah dipalsukan.

Lester yang memperkenalkan dirinya sebagai bekas editor Sarawak Report mendakwa beliau bertanggungjawab memalsukan maklumat untuk laman web yang dikendalikan oleh Clare Rewscastle Brown itu.

"Rancangan 1MDB mula diceritakan kepada saya oleh Clare pada Januari tahun ini. Dia memberitahu saya kita mempunyai misi yang sangat penting kali ini untuk (bekas ketua pembangkang Datuk Seri) Anwar Ibrahim.

"Dia memberitahu saya bahawa saya terpaksa buat sesuai dengan apa (ahli parlimen DAP) Tony Pua dan (Naib Presiden PKR) Rafizi (Ramli) mahu," kata Lester dalam video yang telah tersebar secara meluas termasuk di Facebook Friends of BN.


Bagaimanapun Clare berkata Lester tidak pernah bekerja untuk Sarawak Report dan hanya bertugas untuk beberapa bulan di Radio Free Sarawak (RFS) pada 2011.

Naib Presiden PKR Rafizi Ramli hari ini dalam kenyataannya menafikan menjadi dalang dengan memberi arahan kepada Sarawak Report untuk memfitnah Datuk Seri Najib Razak berkaitan 1MDB.

Rafizi berkata, beliau tidak mengenali dan berhubung Lester ahli Parlimen Pandan itu menjadi dalang dan memberi arahan untuk memfitnah Najib.

Rafizi turut mengancam untuk mengambil tindakan terhadap mereka tidak lama lagi.

Dalam video itu, yang dikatakan bahagian pertama itu, Lester mendakwa mereka cipta maklumat mengenai 1MDB susulan ‘cinta’ untuk Anwar.

Sumber


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Serangan 1MDB 'cinta' buat Anwar



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *