Recent Post

Saturday, September 12, 2015

Fakta Menarik Kematian Aneh Di Dunia


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Fakta Menarik Kematian Aneh Di Dunia Bila Difikirkan Kembali
Kematian seseorang datang tanpa diduga, pelbagai macam kejadian aneh berlaku ketika kematian. Dapatkah anda menggambar kematian pelik seumpama ini berlaku pada diri anda? Fakta Menarik Kematian Aneh Di Dunia Bila Difikirkan Kembali



Li Po – Mati Ketika Merenung Bayangan Bulan Di Dalam Sungai Chinese poet Li Po (701-706) dikenali sebagai salah seorang daripada 2 greatest poets dalam sejarah sastera China. Mamat ni terkenal dengan kaki-botol dan selalu meludah di atas karya2 beliau ketika mabok(WTH..). Satu malam, ketika sedang asyik menikmati cahaya bulan di dalam Sungai Yangtze, dia terjatuh lalu mati lemas.



Hans Steininger – Mati Disebabkan Janggut Austrian Hans Steininger ni sangat femes kerana die memiliki janggut yang terpanjang di dunia iaitu mencecah 1.4 meter!! Pada suatu hari yang tenang, berlaku kebakaran di tempat kediaman mamat ni.. Hans menjadi panik hingga terlupa untuk menggulung janggut ketika ingan melarikan diri. Dalam kekalutan tersebut, beliau terpijak janggutnya yang panjang tu, lalu terjatuh dan mematahkan leher beliau dan mati di tempat kejadian!!

 

King Adolf Frederick – Mati Disebabkan Makanan King Adolf Frederick of Sweden ni memang terkenal kerana suka makan dan mati disebabkan oleh makanan! Irony kan?? King yang diberi gelaran "King Who Ate Himself to Death" ni mati pada tahun 1771 ketika berumur 61 tahun disebabkan oleh masalah penghadaman setelah membaham bermacam2 makanan dalam satu masa! antara makanan yang beliau makan ialah lobster, caviar, sauerkraut, cabbage soup, smoked herring, champagne dan 14 pinggan dessert kesukaan beliau iaitusemla, a bun filled with marzipan and milk. tula..sape suruh makan sampai tak hengat dunia…kan mati sia2 jer.. haha



Allan Pinkerton – Mati Kerana Tergigit Lidah Kematian ni memang stress.. Allan Pinkerton ni merupakan founder Pinkerton Detective Agency dan femes kerana developing investigative techniques seperti surveilling suspects dan undercover work. Mamat ni mati kerana infection setelah tergigit lidahnya ketika tersadung di tepi jalan..sungguh tragis..memang stress..



Bobby Leech – Mati Disebabkan Kulit Limau Bobby Leech ni merupakan seorang daredevil yang femes. Beliau penah perform macam2 stunt berani mati dan merupakan orang kedua di dunia yang terjun ke dalam Niagara Falls menggunakan sebuah tong. Pada suatu hari, ketika beliau sedang jalan2 makan angin kat New Zealand, Leech terpijak kulit limau kat atas jalan lalu terjatuh. Kaki beliau patah teruk dan terpaksa dipotong. Tak lame selapas tu, belaiu pun menemuai ajalnya kerana infection yangh teruk kat kaki. Memang sangat irony.. Daredevil mati kerana terpijak kulit limau.. Ray Chapman – Mati Terkena Bola Baseball Ray Chapman ni merupakan salah seorang legend dalam sukan baseball yang bermain untuk pasukan Cleveland Indians. Pada zaman itu, pitcher selalunya mengotorkan bola baseball sebelum melemparkannya untuk mengaburi pihak lawan. On August 6, 1920, Carl Mays melontarkan bola yang kotor sebagai satu taktik. Malangnya, bola itu terkena kepala Chapman yang tengkorak beliau injured teruk lalu mati di tempat kejadian. Stress kesian… ish3…



Christine Chubbuck – Mati Bunuh Diri Ketika Live News Broadcast Christine Chubbuck ni merupakan pemberita yang pertama dan satu-satunya pemberita yang membunuh diri secara live di TV. Pada 15 Julai 1974, Christine yang sangat depressed ketika itu berkata kepada live TV "In keeping with Channel 40's policy of bringing you the latest in blood and guts, and in living color, you are going to see another first: an attempted suicide." Selepas itu, beliau mengeluarkan sepucuk Revolver lalu menembak di kepalanya! Memang rare dan stress!!



Robert Williams – Mati Dibunuh Robot Robert Williams merupakan manusia pertama di dunia yang mati dibunuh robot. Pada 25 Januari 1979, Williams memanjat rak di Ford Motor's Flat Rock untuk mengambil spare part untuk robot yang dijualnya. Tiba-tiba, seekor robot telah reactivates dan slammed lengannya ke muka Williams. Williams yang malang tu terjatuh lalu mati. Stress bahaya beb.. ntah cane robot tu boleh idup sendiri.. horror…



Tennessee Williams – Mati Tercekik Tudung Botol American playwright, Tennessee Williams ni mati pada tahun 1983 kerana tercekik tudung botol ketika minum di hotel beliau. Yes, he had been drinking.Tahniah… haha!



Steve Irwin (The Crocodile Hunter) – Mati Disengat Ikan Pari Pada tahun 2006, pakar haiwan liar, Steve Irwin mati kerana disengat ikan pari tepat di dadanya ketika beliau sedang filming dokumentary Ocean's Deadliest. Bahaya gak ikan pari nih.. RIP Steve Irwin.. No one can replace you..












Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *