Recent Post

Thursday, June 23, 2016

Pengerusi NGO Berpangkat Datuk Ditahan Dipercayai Terlibat Jenayah Peras Ugut


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

KUALA LUMPUR,  23 Jun: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan penahanan seorang pengerusi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkaitan jenayah malam tadi.

Dipercayai, lelaki berpangkat Datuk yang berusia 32 tahun itu terbabit dalam aktiviti peras ugut.

Kata Khalid, suspek ditahan ketika bersama mangsa yang digugut supaya membayar sejumlah wang jia tidak mahu aktiviti haram mangsa didedahkan kepada media atau pihak berkuasa.

"Saya sahkan tindakan menangkap suspek dilakukan berdasarkan laporan mangsa yang sering menerima ugutan. "Lelaki itu ditahan ketika menerima wang daripada pengadu (mangsa)," katanya sebagaimana lapor BH Online.

Dalam serbuan oleh Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman itu, suspek ditahan di Plaza Tol Nilai, Negeri Sembilan, pada jam 10.50 malam tadi bersama wang tunai berjumlah RM25,000, dipercayai diserahkan mangsa sebelum serbuan dilakukan.

Wanga tunai RM16,000 di dalam Toyota Velfire yang dinaiki suspek juga turut dirampas.

Selain suspek, pemandu suspek turut sama ditahan.

Suspek dan pemandunya yang ditahan mengikut Seksyen 385 Kanun Keseksaan dan Seksyen 384 kanun sama, akan direman di Mahkamah Seremban, hari ini.

Pihak polis meminta individu yang pernah menjadi mangsa suspek berkenaan berhubung kegiatan peras ugut, diminta tampil ke mana-mana balai polis berhampiran. - Siakapkeli.my




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *