Recent Post

Wednesday, June 29, 2016

Remaja kerat kaki Mek Som dipenjara 11 tahun - Utusan Malaysia


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

PASIR MAS 29 Jun - Seorang remaja dijatuhkan hukuman penjara 11 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini sebentar tadi atas kesalahan cubaan membunuh seorang warga emas dengan mengerat kakinya dua minggu lalu.

Hakim Dazuki Ali menjatuhkan hukuman tersebut selepas tertuduh, Mohd. Fikri Noor Rosland, 19, mengaku bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan terhadapnya.

Mengikut pertuduhan, Mohd. Fikri didakwa cuba membunuh Mek Som Mat Diah, 89, dengan cara memotong kaki kiri mangsa dengan menggunakan sebilah mata pisau tanpa hulu.

Kesalahan tersebut didakwa dilakukan di dalam sebuah rumah tanpa nombor di Kampung Tanjung Rendang Lemal di sini kira-kira pukul 5 petang pada 19 Jun lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara maksimum 20 tahun.

Pada 20 Jun lalu, Utusan Malaysia melaporkan seorang warga emas putus pergelangan kaki kiri selepas dikerat seorang remaja dipercayai penagih dadah di rumahnya di Kampung Tanjong Rendang, Lemal di sini.

Dalam kejadian pukul 5 petang itu, Mek Som turut cedera di bahagian muka akibat ditumbuk remaja tersebut yang dikatakan berang kerana mangsa enggan memberikannya wang.- UTUSAN ONLINE




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *