Recent Post

Friday, September 16, 2016

Objek Yang Dilihat Oleh Staf Hotel di Port Dickson Bukan Bom, Tapi Pemetik Api (Replika Bom) - KPN


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

KUALA LUMPUR, 16 Sep: Lima sekeluarga pelancong Syria yang dicari oleh polis selepas kakitangan sebuah hotel di Port Dickson terlihat satu objek seperti bom tangan di bawah katilnya ketika mereka menginap di sebuah hotel di sini ditahan di Cameron Highland hari ini.

Hasil siasatan mendapati objek tersebut bukanlah bom tetapi cuma pemetik api.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar menerusi laman Twitternya sebentar tadi.

"Tahniah STAFFOC @PDRMsia tangkap 5 warga Syria di Cameron Highlands. Rampas lighter (replica grenade) yang dilihat oleh staf hotel di PD semalam.

"@PDRMsia 5 orang Syria ini telah beli replica hand granade ini di kawasan Muzium Angkatan Tentera di PD semasa melawat Muzium ATM," katanya.

Sebelum ini, media melaporkan bahawa lelaki Syria yang berusia 30-an bersama keluarganya yang menginap di sebuah bilik di hotel itu adalah pemilik bom tangan yang ditinggalkan di dalam sebuah beg di bawah katil.

Bagaimana pun, Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Adzli Abu Shah, berkata perkara itu belum dapat disahkan sehingga lelaki itu berjaya dikesan.

Tahniah STAFFOC @PDRMsia tkap 5 warga Syria di Cam H'lands. Rampas lighter (replica grenade) yg di lihat oleh Staff hotel di PD semlm. — Khalid Abu Bakar (@KBAB51) September 15, 2016 @PDRMsia 5 org Pelancung Syria ini telah beli replica hand granade ini di kawasan Muzium Angkatan Tentera di PD semasa melawat Muzium ATM — Khalid Abu Bakar (@KBAB51) September 15, 2016 Sumber : Twitter PDRM



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *