Recent Post

Saturday, August 22, 2015

MISC lepaskan pegangan 50 peratus dalam VTTI B.V.


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

KUALA LUMPUR: MISC Bhd dan anak syarikat milik penuhnya, MTTI Sdn Bhd memetrai perjanjian dengan VIP Terminals Finance B.V. untuk menjual 50 peratus modal saham terbitan dalam VTTI B.V. pada pertimbangan AS$830 juta.

VIP Terminals Finance pada asasnya adalah anak syarikat milik penuh Vitol Investment Partnership Ltd, jentera pelaburan ditaja dan diurus Vitol Group.

Selepas penyelesaian penjualan yang dicadangkan itu, VTTI tidak lagi menjadi syarikat usaha sama MTTI, kata MISC dalam satu kenyataan hari ini.

MISC berkata, pelepasan itu akan membolehkan syarikat mendapatkan kembali pelaburannya dalam VTTI B.V. dan mendapat manfaat peluang masa depan dalam perniagaan teras dalam tenaga dan perkapalan berkaitan petroleum.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Vitol, Ian Taylor, berkata MISC sudah menjadi rakan kongsi yang cemerlang dalam tempoh lima tahun lalu.

"Kami sangat teruja dengan potensi masa depan VTTI B.V," tambahnya. Hari ini, VTTI B.V. mempunyai kapasiti penyimpanan kasar sebanyak 54 juta tong, termasuk aset dalam pembinaan.

MISC akan terus mengukuhkan perniagaan terasnya dalam perkhidmatan perkapalan tenaga dan berkaitan tenaga di samping menjalankan pengambilalihan atau pelaburan untuk pertumbuhan masa depan. - BERNAMA




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *