Recent Post

Saturday, August 22, 2015

Rakyat Perlu Terima Kesulitan Akibat BERSIH 4.0


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

KUALA LUMPUR – Kesulitan yang bakal dihadapi warga kota berikutan demonstrasi jalanan bagi melumpuhkan kerajaan pada 29 Ogos ini adalah perkara biasa yang perlu dihadapi setiap rakyat Malaysia.

Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen berkata, orang ramai tidak sepatutnya mengeluh akan berlaku kesesakan lalu lintas dan sebagainya disebabkan penganjuran demonstrasi itu.

"Kami mendesak pihak berkuasa menutup sebahagian jalan dan mengawal lalu lintas semasa demonstrasi itu berlaku.

"Kesulitan yang bakal dialami cuma perkara kecil dan sepatutnya diterima sama seperti kesulitan yang berpunca daripada kerajaan akibat penutupan jalan untuk projek pembinaan dan sebagainya," dakwanya dalam satu kenyataan hari ini.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP bersama-sama badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang memperjuangkan kebebasan secara melampau merancang untuk mengadakan perhimpunan BERSIH 4.0 di Kuala Lumpur, Sabah dan Sarawak pada 29 dan 30 Ogos ini.

Perhimpunan itu dilihat ramai pihak sebagai usaha untuk melumpuhkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan bagi memberi laluan kepada parti pembangkang khususnya DAP memerintah negara selain membebaskan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada penjara Sungai Buloh. – mynewshub.cc

Komen

comments




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *