Recent Post

Sunday, October 11, 2015

Dr M enggan buat laporan polis terhadap Najib


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Tun Dr Mahathir Mohamad tidak bercadang membuat laporan polis ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Saya tak pernah membuat laporan polis ke atas sesiapa," katanya apabila ditanya sama ada beliau yang juga perdana menteri selama 22 tahun itu bercadang merujuk kepada polis seperti yang pernah dilakukan sesetegah individu.

Ditanya lebih lanjut, Dr Mahathir berkata, dia tidak mempunyai cukup bukti bagi mengemukakan aduan berkenaan.

"Saya tahu duit sudah hilang tetapi saya tak tahu duit itu ada di mana," katanya selepas menerima Anugerah Presiden daripada Pertubuhan Akitek Malaysia malam ini.

Bagaimanapun Dr Mahathir tidak menyatakan wang apakah yang dimaksudkannya itu, sama ada merujuk kepada dana 1MDB atau sumbangan bernilai RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun persendirian Najib.

Sebelum itu Dr Mahathir ditanya mengenai kaedah yang boleh diambil bagi menyingkirkan Najib daripada jawatan perdana menteri.

Dan sekali lagi pengkritik tegar Najib itu berkata, satu-satunya cara untuk memaksa Najib berundur adalah melalui undi tidak percaya.

"Namun ia memerlukan jumlah yang mencukupi," akuinya.

Beliau memang menjadi pengkritik lantang terhadap kerajaan Najib dan tidak menyembunyikan sebarang keinginannya untuk memaksa anak bekas perdana menteri itu berundur.

Sebelum ini Dr Mahathir turut menggesa supaya pengundi di Pekan tidak mengundi Najib dalam pilihan raya umum akan datang sebagai langkah mengetepikan Presiden Umno itu.




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *