Recent Post

Sunday, December 13, 2015

Pernah Cuba Nasi Lemak Sushi, Nasi Lemak Bungkus Sekecil Ini?


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Sudah menjadi kebiasaan bagi warga Malaysia untuk menikmati nasi lemak biasa atau nasi lemak berlauk, samada yang dibungkus atau dihidangkan di pinggan tanpa mengira waktu.

Tapi, pernahkah anda membayangkan atau merasai pengalaman menikmati hidangan nasi lemak paling kecil yang mana kuantitinya hanya sekadar cukup untuk satu suapan mulut?

Mungkin, ia kedengaran pelik buat anda. Namun, percaya atau tidak team Suudu telah menemui dua hidangan nasi lemak paling kecil dan paling comel ini di Lembah Klang. 

Nasi Lemak @Bijan 

Menggunakan bahan yang segar dan terbaik, nasi lemak yang disediakan di restoran Bijan ini boleh diklasifikasikan sebagai nasi lemak bungkus yang paling kecil dan paling comel sekali. 

Menariknya, ia tetap mengekalkan warisan dan tradisi asal nasi lemak apabila dibungkus menggunakan daun pisang. Malah, sambalnya diletakkan di atas dan ditabur dengan ikan bilis kecil goreng serta sebiji kacang tanah goreng yang dibelah dua. 

Rasanya memang sedap dan sebungkus nasi lemak Bijan yang kecil dan comel ini tidak akan membuatkan tekak anda berasa puas dan anda akan mahu menikmatinya lagi dan lagi. Paling penting, hidangan ini juga 100% bebas MSG. 

Bijan. Bar & Restaurant No 3 Jalan Ceylon 50200 Kuala LumpurMalaysia Tel + 603 2031 3575Waktu Beroperasi: Isnin hingga Ahad: 4.30pm -11.00pm

Sushi Nasi Lemak @Ruyi and Lyn 

Adakah Sushi nasi lemak Ruyi and Lyn ini paling kecil jika dibandingkan dengan nasi lemak Bijan? Apa yang pasti, Sushi nasi lemak ini sudah pun menjadi trending sebagai hidangan ikonik paling kecil di dunia. 

Biarpun menyuntik elemen fusion masakan Jepun iaitu Sushi yang dihidangkan sebagai nasi lemak, namun asas nasi lemaknya tetap dikekalkan yang mana kacang, ikan bilis goreng serta sambalnya tetap disediakan. 

Malah, telur mata kerbau pun ada tetapi ia dihasilkan sekecil saiz Sushi nasi lemak tersebut. Menarikkan? Anda pasti tidak akan puas menatap Sushi nasi lemak ini kerana ia terlalu comel sangat. Namun, rasanya juga sedap! 

Ruyi and Lyn Bangsar Shopping Complex,59000 Kuala Lumpur, Malaysia Telefon: +60 3-2083 0288Waktu beroperasi: 12 tengahari dan ke atas Facebook: https://www.facebook.com/ruyilyn/




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *