Recent Post

Wednesday, January 20, 2016

Bajet Di Gerai Set Nasi Berlauk RM3!


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Nasi berlauk bersama dengan air hanya RM3? Jangan tak percaya kerana itulah yang ditawarkan oleh pasangan suami isteri pengusaha gerai nasi bajet di Alor Gajah, Melaka.

Pengalaman anak sendiri yang sering 'mengikat perut' ketika menuntut di universiti awam (UA) sebelum ini, mendorong pasangan pasangan itu, Nasibah Sahat, 69, dan Hassim Taha, 66, untuk menguasahakan gerai yang menyediakan makanan dengan harga murah dan berpatutan.

Hidangan set nasi bajet itu terdiri daripada nasi dengan lauk pilihan ayam atau ikan, sayur campur dan segelas air sirap untuk hidangan makan tengah hari.

Setiap hidangan ditawarkan berpatutan kerana pelanggan utama mereka pelajar dari Kolej Universiti Agrosains Malaysia (UCAM).

Gerai yang dibuka sejak 3 minggu lalu itu mendapat sambutan yang menggalakan selepas diviral oleh pelajar menerusi laman social yang secara tidak langsung mempromosikan perniagaannya.

Menariknya menu bajet itu tidak hanya terhad kepada pelajar sebaliknya ia juga amat sesuai bagi mereka yang mahu berjimat, namun masih lagi boleh menikmati makanan yang berkualiti.

Sumber Harian Metro

Artikel diolah oleh Syafiqah Jalal

Artikel ini disiarkan pada Rabu, 20 Januari 2016




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *