Recent Post

Tuesday, February 02, 2016

MENGEJUTKAN! Shima Anuar Dedah Punca Sebenar Dimasukkan Ke Hospital


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Gara-gara pola pemakanan yang kurang sihat, pelakon Shima Anuar menerima padah apabila beliau menghadapi kurang darah sehingga menyebabkan dia ditahan di sebuah hospital swasta sejak Sabtu lalu.

Artikel menarik:- Tiada Cinta, Shima Dan Arja Lee Sekadar Kawan

MENGEJUTKAN! Shima Anuar Dedah Punca Sebenar Dimasukkan Ke Hospital

Pelakon Shima Anuar.

Noor Hashimah Anuar atau lebih dikenali sebagai Shima Anuar mengakui terkejut apabila dimaklumkan oleh Doktor mengenai sukatan darahnya berada separuh daripada catatan normal untuk wanita.

"Saya ditahan di hospital sejak Sabtu lalu kerana sudah menanggung rasa sakit kepala selama beberapa hari. Ingatkan hanya migrain biasa, tidak sangka pula rupa-rupanya saya mengalami penyakit kurang darah yang agak berbahaya.

"Catatan darah saya pada ketika itu 6.2 g/dL, sedangkan wanita normal antara sekitar 11 g/dL hingga 13 g/dL. Oleh itu, serta-merta saya ditahan di wad sehingga ke hari ini.

"Mungkin kerana saya terlalu ingin menjaga badan sehingga mengganggu pola pemakanan ditambah pula dengan sibuk bekerja menjadi punca sakit kurang darah," katanya kepada BH Online.

MENGEJUTKAN! Shima Anuar Dedah Punca Sebenar Dimasukkan Ke Hospital

Lantaran itu, Shima Anuar berhasrat akan lebih menitikberatkan soal kesihatan diri pada masa akan datang supaya kejadian yang sama tidak berulang lagi.

"Doktor juga menasihatkan supaya mengamalkan diet yang seimbang dan makan mengikut waktu bagi mengelakkan sakit sebegini. Biarpun sibuk dengan kerja, saya tidak boleh memandang remeh kesihatan diri.

"Selain itu, saya juga menggunakan kesempatan ini untuk berehat daripada kerja. Kebetulan jadual juga sedang kosong buat masa ini," kata gadis kelahiran Rawang, Selangor itu.

MENGEJUTKAN! Shima Anuar Dedah Punca Sebenar Dimasukkan Ke Hospital

Sementara itu, Shima Anuar dalam perkembangan terbaru pula bakal kembali sibuk menjalani penggambaran untuk sebuah drama bermula pertengahan bulan ini.

Normal lah tu kan, manusia ni memang tak boleh lari dah. Bila dah terkena kat batang hidung sendiri baru kalut nak ambil berat. Selagi tak kena selagi tu lah abaikan kesihatan. Apapun semoga Shima Anuar cepat sembuh! :)

LAGI ARTIKEL MENARIK:-

1) Isu Gambar Seksi, Inilah Tindakan Uqasha Senrose Bikin Panas!!

2) Digelar Jutawan Muda, Inilah Komen Mengejutkan Neelofa Bikin Orang Tercengang!

3) KECOH! Pengakuan Mengejutkan Nas-T Mengenai Perkahwinan Dengan Atita Haris

2,521 total views, 2,521 views today




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *