Recent Post

Thursday, April 07, 2016

"Mana Ibu", Tanya Adik Nuramni...


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Bayan Lepas, 6 Apr: Adik Siti Nuramni Hawani Mohd Idham, 3, masih belum mengerti apa yang berlaku dan sambil menghisap botol susu secara spontan dia bertanya ke mana ibunya pergi.

Selepas itu, dia menjawab sendiri pertanyaannya itu dengan berkata ibunya kini berada di rumah Tok Bak (atuk) mereka di Sungai Petani, Kedah.

Pilu apabila melihat gelagat adik Nuramni kerana hakikatnya dia kini yatim piatu selepas ibunya, Shahrul Faiza Mukhtar, 31, meinggal dunia akibat kanser payudara semalam.

Bapanya, Mohd Idham, 40, telah meninggal dunia apabila terbabit dalam kemalangan maut sehari sebelum umat Islam menyambut ketibaan Ramadan tahun lalu.

Kini adik Nuramni bersama kakaknya, Siti Nurnadhiran, 12, abang, Muhammad Khairul Ikhwan, 10 dan adik, Muhammad Fitri Ramadhan, 20 bulan berada di bawah jagaan ibu saudara mereka, Marshita Mukhtar, 36.

Siti Nurnadhiran pula menceritakan pagi tadi dia bermimpi didatangi ibu yang memberitahu sudah boleh berjalan dan dalam keada an sihat.

"Saya sendiri tidak tahu apa petunjuk mimpi itu, namun memang saya terlalu rindukan ibu walaupun sejak hampir dua bulan lalu dia hanya terlantar di atas katil. "Ibu sentiasa menasihati saya supaya menjaga tiga adik dan saya sempat bersalam dengannya sebelum pergi ke sekolah pagi kelmarin," katanya sebagaimana lapor Harian Metro.

Semalam, gambar empat beradik ini bersama ibu mereka menjadi viral di laman sosial sekaligus mengundang sayu para netizen. - Siakapkeli.my




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *