Recent Post

Friday, October 14, 2016

DOJ lanjut tarikh akhir Red Granite cabar saman


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) telah melanjutkan tarikh akhir untuk Red Granite Pictures dan firma gabungannya untuk mencabar saman sivil pelucuthakan yang difail oleh DOJ.

Menurut dokumen yang difailkan di Mahkamah Daerah Tengah, California, Red Granite dan firma gabungannya mempunyai tempoh sehingga 28 Oktober untuk berbuat demikian.

Ia difailkan oleh ketua seksyen pelucuthakan aset dan pengubahan wang haram, M Kendall Day dan Peguam Amerika Syarikat Eileen Decker.

Dokumen itu bertarikh 28 September, dua hari sebelum tamat tarikh akhir yang diberikan sebelum ini.

Red Granite sebelum ini menyatakan hasrat untuk mencabar tindakan pelucuthakan itu, seperti ditunjukkan dalam dokumen mahkamah.

Ini ekoran Directors' Guild of America (DGA), Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artist dan Writers Guild of America, memfailkan dokumen untuk mencabar saman pelucuthakan hak itu.

Mereka berhujah bahawa pelucuthakan hasil dari filem terbitan Granite 'The Wolf of Wall Street' akan memberi kesan terhadap pembayaran kepada ahli-ahli mereka.

"Oleh itu, DGA menegaskan kepentingannya dalam harta defendan dan akan mencabar saman pelucuthakan itu," kata DGA dalam kenyataan pada 7 Oktober.

Pemfailan yang yang sama turut dilakukan oleh dua lagi badan berkenaan pada hari yang sama.

DOJ pada hari yang sama juga memfailkan beberapa dokumen di mahkamah, tetapi dokumen-dokumen itu ditera (sealed) atas permohonan jabatan tersebut. Sebab bagi permohonan itu juga turut ditera.

[Baca berita penuh]




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *