Recent Post

Sunday, August 16, 2015

Lepas Selesai Solat, Baru Datang Konsert Saya, Yuna.


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

DI mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Pelantun lagu Mermaid, Yunalis Zarai atau lebih dikenali sebagai Yuna menerima pujian ramai netizen kerana pendirian yang jelas menunjukkan dirinya masih berpegang kepada asas sebagai seorang Islam.

BERKAITAN:  Yuna Rakam Lagu Dengan Penyanyi Antarabangsa Usher

Prinsip tersebut disaksikan ramai setelah seorang peminat mengajukan soalan kepada Yuna di laman sosial tentang konsert terbarunya yang bakal diadakan di KLCC pada Oktober depan.

Kisahnya, pemilik akaun Twitter, @thisisgiralka bertanyakan satu soalan kepada Yuna berkenaan pintu masuk konsert yang dimaklumkan penganjur akan dibuka pada jam 7 malam.

Lantas, Yuna menjawab soalan tersebut dengan cadangan supaya peminat beragama Islam menunaikan solat terlebih dahulu di surau KLCC sebelum datang ke tempat berlangsung persembahannya.

Bukan itu sahaja, beliau turut menyatakan, konsertnya bukanlah bermula tepat jam 7 malam walaupun penganjur membuka pintu masuk pada waktu tersebut.

Jelas Yuna, yang paling utama adalah solat terlebih dulu sebelum persembahannya.

Penjelasan tersebut kemudiannya menerima reaksi positif ramai yang memuji Yuna kerana bukan sahaja berpegang kepada asas sebagai muslim, tetapi juga menghormati waktu Maghrib. – MYNEWSHUB.CC



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *