Recent Post

Sunday, November 08, 2015

Pak Menteri, Cuba Turun Rasai Hidup Seperti Rakyat Biasa Selama Seminggu


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Disebalik pelbagai harga perkhidmatan naik dan jawapan daripada menteri-menteri berkaitan yang agak 'bijak' dan 'bernas', semakin ramai nampaknya rakyat meluahkan rasa tidak puas hati dalam pelbagai cara.

Kebanyakkan mereka menjadikan media sosial sebagai tempat meluahkan rasa tidak puas hati dan sudah pasti ramai yang terasa terbeban dengan tindakan kerajaan ini akan menyokong.

Terbaru, satu status Facebook luahan rasa rakyat marhaen bernama Muhd Syazni Idris telah memuatnaik luahannya di laman Facebook miliknya di maan ia menjadikan kehidupan hariannya sebagai contoh.

Berikut adalah luahannya:

Ketika saya memandu ke tempat kerja, saya sering bangun pada jam 5.45 pagi dan keluar ke temapt kerja jap 6.30 pagi dalam keadaan tergesa-gesa. Saya perlu menyediakan RM80 untuk pertol dan RM35 untuk tol dalam tempoh seminggu, itupun tidak termasuk cas tempat letak kereta.

Apabila subsidi petrol telah diambil, saya diberitahu untuk mengubah gaya hidup saya dan saya i kut apa yang diberitahu.

Rutin saya sekarang  pukul 4.40 pagi saya akan ambil tren ke KL Sentral pada jam 5.47 pagi.

Tiba di  KL Sentral sejam kemudian saya akan mengambil LRT untuk ke Bangsar dan bertukar pula ke bas Rapid KL T634 untuk ke Jalan Dungun dan tiba di pejabat saya pada jam 7.40 pagi.

Keseluruhannya, saya perlu menghabiskan masa saya hampit 2 jam untuk perjalanan sejauh 35 kilometer dengan keluar 4 jam lebih awal. Tulisan ini bukan bermaksud untuk berkasar tetapi ia masih relevan berbanding memandu pada awal pagi yang sesak.

"Saya boleh membaca, saya boleh tidur, saya boleh, saya boleh bermain game dan saya boleh "troll"

Tetapi, Encik menteri, jangan bercakap seolah-olah kita tidak terkesan dengan kenaikan kadar baru tol dan harga baru tambang pengankutan awam.

Cuba 'turun' rasakan apa yang kami rakyat lalui ini selama seminggu kemudian anda buat keputusan berdasarkan teraf pendidikan anda atauTetapi, Encik Menteri, jangan bercakap seolah-olah kita tidak menghadapi cukup dengan kenaikan harga baru-baru ini tol dan bayaran pengangkutan awam. Lepaskan kekaki anda dan hidup dalam kasut kami selama seminggu. Kemudian, anda mempunyai pilihan sama ada memberikan pendapat yang berdasarkan teraf pendidikan. - Siakapkeli.my




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *