Recent Post

Friday, September 23, 2016

Tiada elemen luar biasa kapal Malaysia bawa baja kena tahan di Pulau Bali - Kosmo!


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Tiada elemen luar biasa kapal Malaysia bawa baja kena tahan di Pulau Bali

23/09/2016 12:26pm

Oleh JUNHAIRI ALYASA

PUTRAJAYA - Tiada sebarang elemen yang luar biasa berkaitan penahanan sebuah kapal dari Malaysia yang membawa 30 tan baja ammonium nitrat di kawasan perairan Pulau Bali oleh pihak berkuasa Indonesia semalam.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, semua pihak diminta tidak membawa sebarang andaian negatif berkenaan kes tersebut sehingga pihak polis mendapat maklumat lanjut daripada pihak berkuasa Indonesia.

"Tiada yang pelik dengan kapal yang membawa baja yang banyak di seluruh dunia dan tiada siapa peduli tetapi jika ia adalah untuk kegunaan pengganas bukan begitu caranya," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan 1Aman Week di Pusat Konvensyen Antrabangsa Putrajaya di sini hari ini.

Pihak kastam dan polis Indonesia kini menyoal siasat kru kapal terbabit dan menyiasat sama ada bahan kimia itu mempunyai kaitan dengan rangkaian pengganas dan bertujuan untuk menghasilkan bom.

Selain itu, pihak berkuasa juga sedang menyiasat sama ada bahan kimia itu dalam perjalanan ke pulau Sulawesi, timur Indonesia iaitu satu wilayah yang terkenal dengan keganasan militan. K! ONLINE




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *