Recent Post

Monday, July 13, 2015

Mohamad Sabu umum penubuhan parti Gerakan Harapan Baru


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Mohamad Sabu - Sumber: Astro Awani

KUALA LUMPUR: Satu parti politik baru diterajui pemimpin progresif dalam parti PAS yang kalah semasa pemilihan parti baru-baru ini diumumkan penubuhannya hari ini.

Pengerusi parti tersebut, Mohamad Sabu berkata, parti yang dinamakan sebagai Gerakan Harapan Baru itu dilihat sebagai satu platform untuk menggerakkan semula kerjasama parti politik di pihak pembangkang.

"Parti ini berteraskan Islam dengan pendekatan inklusif, progresif dan mengambil peduli terhadap rakyat.

"Ini merupakan permulaan kepada kerjasama baru atau Pakatan Rakyat 2.0," kata beliau, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, pada sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Antara pemimpin yang turut hadir pada majlis pelancaran tersebut ialah  bekas calon presiden PAS Ahmad Awang, bekas ahli Jawatankuasa PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad dan bekas naib presiden PAS Salahuddin Ayub.

Selain mereka, turut hadir ialah anak bekas presiden PAS, Muhammad Faiz Fadzil, bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib.

Tambah Mohamad, parti itu tidak menolak matlamat penubuhannya sebagai sebuah parti politik yang terbuka kepada semua kaum.

"Buat masa ini, permohonon pendaftaran parti sudah dihantar kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) dan menunggu kelulusannya. 

Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?






Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *