Recent Post

Monday, February 01, 2016

Kenali Karektor Diri Anda Menerusi Cokelat


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Bulan kasih sayang sudah pun tiba dan bulan ini juga sering dikaitkan dengan bunga ros merah, cokelat serta cinta. Tapi, adakah anda tahu karektor cokelat anda mengikut bulan kelahiran?  

Aries Mac 21 - April 19 Anda memperoleh: Ferrero RocherSeseorang yang tidak begitu penyabar seperti Aries, memang menyukai apa saja candy cokelat candy yang mudah untuk didapati. Bar Candy yang rangup seperti Kit Kat atau Crispy Bar pasti akan membuatkan mereka berasa senang. Tiada apa membuatkan mereka gembira dengan segelas cokelat panas. Cuba anda tawarkan mereka dengan minuman tersebut, anda pasti akan menjadi kawan baik mereka. 

"I've always got a sweet tooth. I have chocolate hidden in places that nobody knows about." - Tony McCoyTaurus April 20-May 20 Anda memperoleh: Kit-KatCokelat yang mahal adalah kegemaran anda kerana anda cukup menggemari perkara-perkara yang berkualiti di dalam kehidupan. Jika si Taurean itu adalah wanita, dia sememangnya menggemari kek dark chocolat e. Tiada apa yang memuaskan Taurean jika tidak menikmati kek yang dihidangkan bersama krim whipped serta sos hot chocolate.  "Chocolate is one of the world's most beloved discoveries, and when we need a quick boost of energy and endorphins, chocolate is the go-to treat." - Marcus Samuelsson

Gemini May 21-Jun 20 Anda memperoleh: M&M Hanya dengan bermodalkan cokelat, ia sudah cukup membantu si Gemini untuk memulakan perbualan dengan sesiapa sahaja yang serasi dengan mereka. Oleh itu, cokelat bar yang pelbagai seperti Cadbury Dairy Milk atau Belgian chocolate nuggets cukup kena dengan mereka. 

"You know an odd feeling? Sitting on the toilet eating a chocolate candy bar." - George CarlinCancer Jun 21- Julai 22Anda memperoleh: Toblerone Cokelat yang sesuai dengan mereka adalah jenis yang mudah cair di mulut secara perlahan dan kemudian rasanya dapat dinikmati secara keseluruhan. Cokelat yang manis dan punya perisa yang kaya memang senang menawan hati si Cancerian. Inilah sebabnya cokelat Belgian paling sesuai buat mereka. 

"Anything is good if it's made of chocolate." - Jo Brand

Leo Julai 23-Ogos 22Anda memperoleh: Whittaker's Seperti Singa, Leo sememangnya mempunyai citarasa yang tinggi terhadap cokelat dan mereka tahu bagaimana menikmati kehidupan di tahap maksimum. Dark chocolate yang kuat dan penuh perisa dan mampu mencair di mulut adalah kegemaran mereka. Leo juga gemarkan cokelat yang dihias cantik, lebih-lebih lagi apabila mereka dihadiahkan dengan cokelat handmade dengan dekorasi yang penuh estetika. 

"I eat healthily, but that doesn't mean I don't enjoy myself. I eat ice cream and chocolate, as my metabolism is pretty fast because I work out so much." - Andie MacDowell

Virgo Ogos 23 - September 22Anda memperoleh: Milky WayVirgo memang gemarkan cokelat yang tulen. White chocolate atau homemade dark chocolate memang sangat mereka gemari. Malah, ia turut membuktikan betapa sempurnany a mereka dan penuh rasa kesucian. Mereka sama sekali tidak begitu menggemari cokelat wafer atau yang mempunyai crumbs. Namun, mereka juga gemarkan cokelat berperisa strawberry kerana rasanya yang licin dan selembut sutera. Jadi untuk Virgo, cokelat yang diimport, menepati keperibadian mereka. 

"Chocolate is not cheating! After a salty meal, you need a little bit of sweet. This is living, not cheating." - Ali Landry

Libra September 23 - October 22 Anda memperoleh: Beryl'sLibra gemarkan kombinasi cokelat yang memiliki perisa lembut dan kuat. Inilah sebabnya mengapa Eclair menjadi pilihan mereka. Mereka menemui kegembiraan terhadap perkara-perkara kecil yang barangkali orang lain tidak sedari. White chocolate yang dihidang bersama sos cokelat atau sepotong cokelat brownie, mampu memberikan mereka kepuasan secara total. 

"Chocolate is maybe my only vice. In particular, Godiva's champagne truffles. Or Dean & Deluca vanilla cupcakes. Just thinking about t hem - oh my gosh!" - Shilpa ShettyScorpio October 23 - November 21 Anda memperoleh: LindtScorpio yang memang dikenali sebagai seorang yang berjiwa besar, penuh komitmen serta sangat ghairah dengan apa jua yang mereka lakukan, menggemari sesuatu yang pahit dan manis. Dark chocolate atau cokelat dengan perisa kopi sesuai tidak akan mampu mengecewakan mereka.  "When I have bad days, I just eat lots of chocolate ice cream and dance to the 'Lion King' soundtrack. It's really odd, but it's true." - Blake Lively

Sagitaurius November 22 - Disember 21Anda memperoleh: Kek Cokelat Sagitaurius gemarkan segala yang segar di sekeliling mereka. Cokelat yang berperisa kacang atau buah-buahan adalah pilihan yang tepat buat mereka. Cadbury Rich Dry Fruits atau Cadbury Fruit and Nut Bar mampu menceriakan mereka. 

"Let's face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." - Audrey Hepburn

Capricorn Disember 22 - Januari 19  Anda memiliki: Snickers

Si Capricorn gemarkan cokelat yang mahal dan eksotik. Cokelat Swiss dan cokleat Belgian yang diimport sesuai dan kena dengan citarasa mereka. Malah, si tipikal Capricorn juga amat menggemari chocolate cupcakes atau brownies yang kaya dan padat dengan perisa cokelatnya. 

"Strength is the capacity to break a chocolate bar into four pieces with your bare hands - and then eat just one of the pieces." - Judith ViorstAquarius Januari 20 - Februari 18 Anda memperoleh: Hershey's Senang sahaja untuk menambat hati si Aquarian. Anda hanya perlu menghadiahkan mereka cokelat susu dan hand-made cokelat kerana mereka gemarkan apa sahaja yang tulen dan original dan ia jelas menggambarkan karektor mereka yang sebenar. 

"Chocolate is the first luxury. It has so many things wrapped up in it: Deliciousness in the moment, childhood memories, and that grin-inducing feeling of getting a reward for being good." - Mariska HargitayPisces Februari 19 - Mac 20 Anda memperoleh: Daim Buat Piscean yang sentiasa tenggelam dalam dunia mereka sendiri, cokelat yang manis dan elegan mudah untuk membuat mereka berasa turn-on. Cokleat mousse, cokelat Belgian yang cantik serta cokelat yang extra creamy atau sekotak Ferrero Rocher adalah rekomendasi buat mereka. Pendek kata, apa sahaja yang memiliki cokelat, mereka akan suka dan ia sememangnya hadiah cukup ideal buat Piscean. 

"All you need is love. But a little chocolate now and then doesn't hurt." - Charles M. Schulz

Sumber: chocolatepersonality.com, AOL.com & www.charbonnel.co.uk 

Artikel ini disiarkan pada 1 Feb 2016 




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *