Recent Post

Monday, February 01, 2016

Pejabat AG Switzerland tak mahu diseret dengan 'politik' Zahid


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Pejabat Peguam Negara Switzerland "puas hati" bahawa Peguam Negara Malaysia akan membantu Switzerland dalam penyiasatannya terhadap firma milik kerajaan 1MDB.

Ini dinyatakan dalam satu kenyataan yang dikeluarkannya, dengan menyatakan bahawa ia sedang menyiasat dakwaan penyelewengan AS$4 bilion dana yang didakwa melibatkan syarikat milik kerajaan Malaysia dan 1MDB.

"Pejabat Peguam Negara Switzerland mengambil perhatian dengan berpuas hati dengan reaksi rakan sejawatannya dari Malaysia dan komitmennya untuk menyokong sepenuhnya permintaan Switzerland bagi bantuan bersama," katanya dalam emel kepada Malaysiakini.

Bagaimanapun, pejabat itu enggan mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang dilapor menyatakan rasa kurang senang terhadap pihak berkuasa Switzerland yang membuat kenyataan terbuka berhubung kerjasama dalam siasatan mengenai 1MDB.

Zahid dilaporkan berkata permohonan rasmi mengenai perkara itu sewajarnya dilakukan melalui saluran rasmi.

"Pejabat Peguam Negara Switzerland telah mengambil maklum mengenai kenyataan terkini yang dilaporkan oleh pelbagai media.

"Sebagai sebuah badan penguatkuasaan undang-undang dan pihak berkuasa kehakiman, Pejabat Peguam Negara Switzerland tidak mengulas kenyataan politik.

[Baca berita penuh]




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *