Recent Post

Thursday, April 21, 2016

Tahu Tak, Makan Pisang Boleh Kempiskan Perut Buncit?


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

lol-5 RAMAI yang berhadapan dengan masalah perut buncit dan akibatnya ramai yang mencari penyelesaian segera dengan pelbagai cara.

Percaya tak, kalau nak 'kempiskan' semula perut, cuba makan pisang selama satu bulan?

Sebenarnya, pisang mempunyai khasiat dan manfaat yang sangat banyak, terutamanya untuk membakar lemak dan melancarkan sistem pencernaan. Antaranya:

1. Mencegah Kembung

Kajian menunjukkan, jika memakan pisang satu sehingga dua biji sehari sebelum makan, ia akan mengurangkan masalah perut kembung. Pisang juga boleh meningkatkan bakteria baik dalam usus untuk melawan bakteria penyebab gas.

2. Menjaga Sistem Pencernaan

Pisang yang terkenal dengan kekayaan prebiotik akan membantu pertumbuhan bakteria baik dalam usus dan menyihatkan sistem pencernaan.

3. Membakar Lemak

Pisang kaya juga kaya dengan cholin dan vitamin B yang akan bertindak menghalang penyimpanan lemak dalam perut. Vitamin ini juga bertindak secara terus pada gen yang menyebabkan lemak terkumpul dalam badan.

4. Cegah Perut Buncit

Jika pisang mampu membakar lemak di dalam perut, maka secara automatik ia juga mempunyai manfaat untuk mencegah masalah perut buncit. Kandungan potasium dalam pisang mampu mencegah retensi air dalam tubuh  yang juga mencegah keradangan dalam badan.

Komen

comments




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *