Recent Post

Saturday, August 29, 2015

“Kerana Pulut Santan Binasa, Kerana Mulut Badan Binasa” – Sultan Johor


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Sultan Ibrahim Iskandar yang merupakan Sultan Johor memberi amaran keras kepada dua ahli politik iaitu khususnya kepada Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kempas, Tengku Putra Haron Aminurrashid Tengku Hamid Jumaat dan Nazri Aziz.

Baginda Sultan menitahkan agar Haron Aminurrashid tidak mencampuri urusan Istana atau membuat apa-apa kenyataan mengaitkan istana.

Selain itu, Sultan Johor turut memberi amaran keras kepada Nazri Aziz  (walaupun namanya tidak dinyatakan) yang sebelum ini memberi amaran untuk whack (membelasah) Tengku Mahkota Johor (TMJ) jika baginda mencampuri urusan politik.

Baginda juga turut bermadah seperti "Kerana Pulut Santan Binasa, Kerana Mulut Badan Binasa" juga meminta ahli-ahli politik agar bersikap telus dan turut memberikan kiasan kaum Cina yang berbunyi, "Guni tidak dapat sorok tukul, Kertas tidak dapat balut api".

Sultan Ibrahim bertitah demikian sempena majlis perasmian Masjid Tunku Laksamana Abdul Jalil, di ibu pejabat polis kontinjen Johor.

Sementara itu, dalam ucapan sama, baginda juga bertitah tidak akan mencampuri urusan mana-mana parti politik.

Titah baginda, walaupun banyak pemimpin politik yang datang berjumpa, baginda hanya mendengar cerita mereka dan tidak akan memihak kepada mana-mana parti atau individu.

Petikan ucapan itu dimuat naik ke Facebook rasmi pasukan bola sepak negeri Johor Southern Tigers.

Sedutan video titah baginda Sultan Johor seperti dibawah.




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *