Recent Post

Saturday, October 03, 2015

'Apahal Terkial-kial Makan? Lembablah Awak Ni' - Suami


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Perkongsian dari Siti Khadijah ini mendapat 8.454 shares di Facebook. Semoga dapat menyedarkan para suami dan bakal suami agar sama-sama menjaga anak-anak. Bukannya berharap pada isteri semata-mata. Anak adalah tanggungjawab bersama. Fenomena sakit mata. Kesian betul tengok si isteri terkial-kial nak makan. Sudahlah makanan isteri yang belikan dan bawa ke meja. Anak-anak bercerakau di meja, si bapa pula buat dek saja.  Isteri datang terkejar-kejar membawa makanan buat suami dan anak-anak. Selepas itu, berkejar pula membeli air. Suami pula masih buat dek saja. Sudah dibawa air, susun depan mata. Si suami terus makan tetapi si isteri bahagikan makanan untuk anak-anak yang lebih kurang 6 tahun dan 4 tahun dan ada bayi yang mungkin berusia 7 bulan dalam stroller.  Selesai untuk anak-anak, ibu baru nak makan si kecil pula menangis. Ibu pun ambil dan dukung sambil makan. Si suami pula dah selesai makan, ingatkan nak tolong pegang anak dan tengok-tengokkan anak. Tetapi tidak, si suami ambil phone dan menghadap phone. Isteri pula terkial-kial makan.  15 minit sudah berlalu. Dengar suami pula marah.  "Apahal terkial-kial makan? Lembablah awak ni," katanya.  Maaf, aku memang tak sabar tengok perkara seperti ini dan maaf kalau kau rasa malu. Tapi apa aku cakap memang betul.  Saya terus bangun dan pergi cakap pada lelaki itu.  "Encik, kalau you nak wife you makan cepat, you tolonglah dia pegang baby tu. Tolonglah tengokkan anak-anak yang makan berterabur ini. So cepatlah dia boleh makan. Bertimbang rasalah. Sorry saya tegur sebab saya tak boleh tengok," kata saya padanya. Lelaki itu terkejut dan terkebil-kebil seketika. Wajahnya merah namun dia masih buat bodoh dengan teguran tadi. Inilah saya. Maaf. Niat saya cuma mahu menegur, bukannya membuatkan mereka bergaduh. Saya harap dia faham dengan niat saya. Ditulis semula untuk siaran di THEHYPEMEDIA.COM




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *