Recent Post

Saturday, October 03, 2015

Ku Nan: Tajuddin dikelirukan media sosial, tak perlu minta maaf


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Umno tidak akan menuntut pemimpinnya Datuk Tajuddin Abdul Rahman memohon maaf kepada masyarakat Cina kerana mengancam untuk melempang mereka, kerana kata-kata itu diucapkan kerana disebabkan oleh salah faham.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberitahu Sin Chew Daily hari ini bahawa Tajuddin telah dikelirukan oleh media sosial dan seterusnya bertindak dalam kemarahan.

Beliau menjelaskan bahawa salah faham itu mungkin telah menyebabkan timbalan menteri pertanian dan industri asas tani itu fikir orang Cina tempatan telah meminta bantuan dari China, yang akhirnya membawa kepada kenyataan beliau itu.

Isu Tajuddin perlu meminta maaf tidak timbul kerana ini adalah hanya satu isu yang disebabkan oleh salah faham, kata Tengku Adnan (gambar) dalam edisi petang akhbar itu.

"Saya faham perasaannya. Perkara yang sama berlaku, apabila saya pada mulanya salah faham kenyataan Duta China (ke Malaysia) Huang Huikang, dan saya sangat marah.

"Kenyataan Huang telah diputarbelitkan oleh pemimpin DAP, Ronnie Liu. Duta itu tidak pernah sebut Cina Malaysia tetapi rakyat China. Kata-kata itu telah diputarbelit menjadi perbalahan diplomatik," katanya yang dipetik dalam laporan itu.

[Baca berita penuh]




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *