Recent Post

Friday, December 04, 2015

Showcase Satu Daerah Satu Industri (SDSI) Di MITC Melaka Sehingga 6 Disember Ini


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Hujung minggu telah pun tiba. Apa perancangan anda minggu ini? Kalau anda berada di Melaka atau akan pergi bercuti ke sana pada hari Sabtu dan Ahad ini, apa kata luangkan sedikit masa untuk ke Showcase Satu Daerah Satu Industri (SDSI) yang sedang berlangsung di MITC Melaka. Showcase SDSI anjuran Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) ini telah pun bermula sejak 3 Disember (Khamis) dan akan berakhir pada 6 Disember (Ahad).

showcase sdsi

Menurut Timbalan Menteri MITI, Datuk Ahmad Maslan, showcase bertemakan perniagaan dalam talian ini akan melibatkan 500 syarikat tempatan pelbagai sektor perniagaan dan perkhidmatan. Selain itu ia adalah antara usaha untuk memasar dan mempromosikan produk atau perkhidmatan keluaran SDSI pada peringkat domestik dan antarabangsa. Untuk makluman, Showcase SDSI merupakan satu program tahunan sejak ia mula dijalankan pada tahun 2006.

showcase sdsi

Apa yang menarik tentang Showcase SDSI kali ini ialah buat kali pertama, pembeli dari China, Taiwan, negara ASEAN, Asia Barat dan Asia Timur telah dibawa oleh penganjur untuk mengunjungi showcase ini supaya mereka berpeluang mengetahui dengan lebih lanjut produk dan perkhidmatan usahawan-usahawan tempatan. Jadi ini adalah peluang untuk usahawan tempatan mempromosikan produk mereka. Mana tahu ada rezeki boleh pergi ke peringkat antarabangsa, sekaligus mengukuhkan jenama Malaysia di persada dunia.

showcase sdsi

Jenis-jenis produk SDSI kali ini terdiri daripada kluster makanan dan minuman, kluster homestay, kluster kraf tangan, kluster produk, kluster perkhidmatan kesihatan dengan setiap kluster mempamerkan produk dari 14 negeri. Lebih menarik, satu usahasama telah dijalinkan dengan Perbadanan Pembangunan Multimedia (MDeC), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia dan beberapa agensi berkaitan dengan perniagaan dalam talian pada pameran tersebut bagi membimbing dan memberi pendedahan kepada usahawan tentang kepentingan memperluaskan perniagaan mereka melalui medium dalam talian. Jadi kalau ada yang nak meniaga secara online, memang digalakkan sangat-sangat untuk ke Showcase SDSI ini.

showcase sdsi

Buat anda yang berkesempatan, jangan lepaskan peluang untuk ke Showcase Satu Daerah Satu Industri di MITC Melaka ini. Boleh bawa anak-anak, saudara mara dan rakan-rakan untuk meriahkan lagi. Maklumat lanjut layari www.miti.gov.my.

Related Related Category : Malay 1 Comments Tinggalkan komen anda di sini TAGS: , , PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *