Recent Post

Thursday, February 04, 2016

Rizalman dihukum tahanan rumah 9 bulan - Kosmo!


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Rizalman dihukum tahanan rumah 9 bulan

04/02/2016 11:57am

Muhammad Rizalman

WELLINGTON - Muhammad Rizalman Ismail dijatuhi hukuman tahanan rumah selama sembilan bulan atas kesalahan melakukan serangan seksual ke atas seorang wanita negara itu pada Mei 2014.

Bekas pembantu staf Pertahanan di Suruhanjaya Tinggi Malaysia di New Zealand itu mengaku bersalah atas dakwaan berkenaan pada November lalu.

Dalam pendakwaan Muhammad Rizalman didakwa mengekori Tania Billingsley ke rumahnya dan menunggu 30 minit di luar dan memasuki kediaman berkenaan dan ke bilik tidur wanita berkenaan tanpa memakai seluar dan seluar dalam.

"Tiada wanita patut rasa bersabar dengan keadaan menakutkan yang dialami Cik Billingsley apabila awak menceroboh kesucian bilik tidurnya.

"Awak tersilap tafsir senyuman untuk persetujuan seksual, awak sengaja mengekorinya dan menunggu di luar rumah untuk tempoh yang lama," kata Hakim David Collins kepada Rizalman ketika menjatuhkan hukuman.

Muhammad Rizalman akan menjalani hukuman tahanan rumah selama sembilan bulan tetapi bukan di pejabat Suruhanjaya Tinggi Malaysia dan akan dihantar pulang sebaik selesai hukuman. - AFP




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *