Recent Post

Tuesday, February 23, 2016

Usia lima tahun perkahwinan paling tinggi bercerai - Kosmo!


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Usia lima tahun perkahwinan paling tinggi bercerai

23/02/2016 11:40am

PUTRAJAYA - Perkahwinan yang berusia hanya lima tahun merupakan paling tinggi berlaku penceraian di negara ini lapor Kajian Penduduk dan Keluarga Malaysia Siri Kelima (KPKM-5).

Kajian yang dijalankan Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) bermula September 2014 hingga Januari 2015 itu melibatkan 23,112 buah tempat kediaman yang meliputi lima kumpulan sasaran.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata, usia perkahwinan dalam tempoh lima tahun merupakan satu fasa kritikal yang perlu diberi perhatian oleh setiap pasangan.

"Kini, institusi keluarga dilihat berhadapan dengan pelbagai cabaran seperti kewangan keluarga, masalah dengan anak remaja dan aturan penjagaan anak.

"Dari aspek kewangan keluarga, hampir 40 peratus wanita menghadapi masalah dalam perbelanjaan pendidikan manakala 36.3 peratus bagi masalah perbelanjaan keperluan keluarga dan 16 peratus (masalah dalam perbelanjaan perubatan keluarga," katanya.

Teks ucapan beliau telah dibacakan oleh Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Paduka Chew Mei Fun pada Majlis Pelancaran dan Pembentangan Laporan P3nemuan Utama KPKM-5 di sini tadi. - K! ONLINE




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *