Recent Post

Wednesday, September 21, 2016

Mesej Dan Audio Viral Pencerobohan Lahad Datu dan Sandakan Tidak Benar - Wan Abdul Bari


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Datuk Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid LAHAD DATU 21 Sept. - Komander Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom), DCP Datuk Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, meminta orang ramai tidak mempercayai mesej dan audio yang diviralkan melalui aplikasi WhatsApp kononnya berlaku pencerobohan di Lahad Datu dan Sandakan.

Wan Abdul Bari berkata, ini kerana perkara yang disebarkan sejak semalam itu adalah tidak benar sama sekali dan beliau menafikan juga viral itu timbul ekoran latihan yang dijalankan daripada Esscom, lapor Utusan.

"Tidak ada apa-apa yang berlaku sepertimana yang diviralkan dalam audio dan sebagainya...Abaikan WhatsApp viral sedemikian," katanya, hari ini.

"Kami tiada buat latihan pun...tiada apa yang berlaku...selepas kekecohan ini timbul, kami terpaksa mengesahkan perkara ini dengan pejabat polis daerah untuk kesahihannya," katanya lagi.

Tambahnya lagi, orang ramai tidak perlu panik dan boleh menghubungi Pusat Operasi Esscom (089-863181) atau ke balai polis berdekatan untuk mendapatkan m aklumat sahih.

Semalam, satu audio berlatarkan suara lelaki menjadi viral selepas meminta orang ramai tidak pergi ke kawasan bandar atau tepian pantai berikutan kononnya berlaku pencerobohan.




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *