Recent Post

Friday, August 21, 2015

Kalau Diberi Satu Peluang Apa Yang Anda Inginkan Dalam Hidup? Jawapan Mereka Akan Buat Anda Menangis…


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Kalau Diberi Satu Peluang Apa Yang Anda Inginkan Dalam Hidup? Jawapan Mereka Akan Buat Anda Menangis...Jika anda diberi satu peluang atau impian yang pasti menjadi kenyataan, apa yang anda impikan? Adakah anda inginkan duit yang banyak? Kereta baru? Rumah baru?

Di saat kebanyakan orang mengimpikan sesuatu yang bersifat material dan pentingkan kesenangan diri sendiri, ramai di luar sana yang menginginkan sesuatu yang lebih daripada sekadar material. Anda akan mengalirkan air mata apabila mendengar dua jawapan berbeza daripada dua orang yang duduk bersebelahan apabila ditanya soalan yang sama.

Video ini menunjukkan bagaimana dua orang yang diletakkan bersebelahan dengan penghadang di tengahnya dan disoal dengan soalan yang sama. Jawapan yang mereka bagi ternyata berbeza.

Video ini menyedarkan kita bahawa betapa banyak lagi perkara penting yang bagi kita kecil dan remeh tetapi bagi mereka besar nilainya. Orang keliling kita berusaha untuk terus hidup dan hanya inginkan perkara asas yang kita ambil mudah.

Kita harus lebih menghargai dan cuba cari cara bagaimana untuk membantu mereka yang memerlukan di sekeliling kita. Kita tak akan menghargai sesuatu benda sehinggalah ianya hilang atau diambil dari kita.

Tags: , , , , ,

Category: Informasi




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *