Recent Post

Friday, February 19, 2016

Sebagai "Tuan Rumah" Rakyat Malaysia Perlu Tunjuk Budi Bahasa Kepada Pekerja Bangladesh - Menteri Perlancongan


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz menggesa rakyat Malaysia yang bergelas tuan rumah perlulah menunjukkan budi bahasa baik kepada pekerja Bangladesh yang tiba di negara ini untuk berkhidmat di dalam sektor tidak diminati rakyat tempatan.

"Jangan perkecilkan sumbangan mereka pada ekonomi kita, tanpa kehadiran pekerja Bangladesh ini, industri akan lumpuh tanpa sumbangan mereka." "Kita perlukan mereka, maka jadilah tuan rumah yang berbudi bahasa kerana mereka melakukan kerja yang tidak dikehendaki rakyat Malaysia," katanya dipetik laporan The Malaysian Insider sewaktu mengulas rancangan Putrajaya membuka pintu kepada rancangan Dhaka menghantar 1.5 juta orang tenaga kerjanya keluar dari Bangladesh.

Nazri dalam pada itu mengingatkan supaya rakyat Malaysia tidak perl u terkejut dengan angka 1.5 juta kerana ia tenaga kerja tersedia dari Bangladesh untuk mana-mana negara dan tidak terhad kepada Malaysia sahaja. "Ia tidak bermakna 1.5 juta orang akan datang ke Malaysia. "Apabila kita perlukan, kita bawa mereka masuk, Mereka tak ambil kerja kita pun. Mereka buat kerja yang kita tak mahu lakukan," kata Nazri. - Siakapkeli.my




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *