Recent Post

Sunday, March 20, 2016

PANAS... rakaman amatur baru kemalangan MH17 - AgendaDaily


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

Terakhir dikemaskini: 20 Mac 2016 By WARTAWAN AGENDADAILY VIDEO DI DALAM Sebuah video amatur yang tidak pernah dilihat sebelum ini dipaparkan di youtube menunjukkan saat-saat pesawat dipercayai MH17 terbakar diudara.

Video misteri tersebut diposkan oleh seseorang menggunakan usernama Oy Datoge.

Ia diambil dari jarak jauh tapi jelas menunjukkan pesawat terbakar di udara.Ia adalah tidak jelas jika rakaman video itu sebenarnya adalah Malaysia Airlines pesawat atau lebih tua rakaman malang pesawat lain.

Laporan penyiasat sebelum mengatakan Boeing 777 telah ditembak dengan peluru berpandu meletup di kokpit - sementara rakaman video terbaru ini seolah-olah menunjukkan enjin sebelah kanan berapi sebelum jatuh menjunam.

Oktober tahun lalu, pasukan penyiasat antarabangsa merumuskan bahawa pesawat Malaysia Airlines (MAS)  MH17 ditembak jatuh oleh peluru berpandu BUK buatan Rusia.

Perkara itu diumumkan Pengerusi Lembaga Keselamatan Belanda, Tjibbe Joustra ketika membentangkan hasil siasatan tragedi MH17.

Siasatan turut mendapati peluru berpandu itu meletup di luar bahagian kiri kokpit pesawat berkenaan.

Pengesahan ini turut dibuat berdasarkan rakaman mikrofon di dalam kokpit yang mengesan bunyi letupan misil berkenaan.

Serpihan peluru berpandu itu ditemui di kawasan nahas dan juga di dalam bangkai pesawat tersebut.

BUK adalah peluru berpandu darat ke udara buatan Rusia.

Turut disebut dalam laporan itu ialah, Ukraine sedia tahu mengenai risiko di kawasan berkenaan tehadap penerbangan awam.

Bagaimanapun Ukraine gagal untuk menimbang ancaman yang wujud terhadap penerbangan awam.

Rusia dalam reaksi terhadap laporan itu mendakwa menuduh siasatan yang dijalankan Belanda sebagai berat sebelah.

Agensi berita Rusia memetik kenyataan Timbalan Menteri Luar, Sergei Ryabkov bahawa terdapat percubaan 'jelas' dalam membuat kesimpulan yang berat sebelah.

"Meskipun sudah berkali-kali Rusia mencuba untuk mewujudkan siasatan menyeluruh dan tidak berat sebelah, dan supaya pasukan penyiasatan mengambil kira semua maklumat yang kita ada … terdapat percubaan jelas untuk membuat kesimpulan berat sebelah, dan terdapat unsur politik," kata Sergei Ryabkov.

Pesawat MH17 ditembak jatuh di wilayah bergolak Ukraine berhampiran sempadan Rusia pada 17 Julai 2014, menyebabkan semua 283 penumpang dan 15 anak kapal pesawat dari Amsterdam ke Kuala Lumpur itu, terkorban.

MH17 ditembak jatuh pada 17 Julai 2014 dan mengorbankan kesemua 298 krew dan anak kapal.-18/3/2016

PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *